İŞ DÜNYASININ EN GİRİŞİMCİ VE EN YARATICI 10 İSMİ ŞU ANDA BURADA!

Türkiye’nin en çok kazanan 10 girişimcisi

Bu isimlerin hepsi sıfırdan başladı. Çünkü iyi birer fikirleri vardı. Risk aldılar ama kazandılar. Şimdi yüz binlerce hatta milyonlarca lirayla oynuyorlar!

ÜRÜN DİRİER, https://twitter.com/_mitokondri

Türkiye’nin tek uzlaştırmacısı o!

Kemal Tamer (Tamer Group Yönetim Kurulu Başkanı, 30)

Türkiye’nin ilk ve tek uzlaştırma firmasının kurucusu. İcraya çıkan gayrimenkuller yok pahasına satılmadan evvel imdada yetişip borçlu ile alacaklıyı uzlaştırıyor. Nasıl mı? Şirketin yatırımcılar tarafından oluşturulan fonundan alacaklının borcu ödeniyor. Sonrasında ev ya da arsa gerçek değerinde satılıyor. Borçlu da rahat ediyor. Tamer, icra yoluyla satışa çıkan teminat tutarının Türkiye’de yılda 11 milyar lirayı bulduğunu belirtirken, “Ayda ortalama 6 bin 500 ihale ilanını yayınlanıyor. Haczedilen bir malın icra ihalesinin gerçekleşebilmesi 6 aydan 2 yıla kadar uzayabiliyor. Süreç uzayınca borçlunun faiz yükü artıyor, alacaklı tahsilatını yapamıyor. İhalelere ise Türkiye’de yeterince ilgi gösterilmiyor. Çünkü ‘ağlayanın malı gülene yar olmaz’ mantığı ile ihaleden bir mal alımına pek sıcak bakılmıyor. İhale katılımı düşük olduğu için mal gerçek fiyatını bulmuyor ve taraflar bu işten kazançlı çıkmıyor. Biz ise alacaklı ve borçluyu uzlaştırıp, malın bir yatırımcı tarafından daha iyi bir fiyata alınmasını sağlıyoruz” diyor. 2000 yılından bu yana icra ihalelerine girmek isteyen yatırımcılara danışmanlık hizmeti veren Tamer, villa, yalı, lüks araç gibi icra ihalelerine giren ancak adının duyulmasını istemeyen ünlülere de hizmet veriyor. adliyeihaleleri.com adresinden geniş kitlelere ulaşan şirket, yılda 100 milyon dolarlık gayrimenkulü icradan kurtarıyor.

Bir fikriniz mi vardı?

Murat Şahin (Orijinal Danışmanlık CEO’su, 40)

Orijinal, benzeri olmayan iş hayalleri kuran ve hayata geçiren bir organizasyon. Kurucusu Murat Şahin de gerek kendi ekibiyle birlikte hayal ettiği, gerekse dışarıdan gelen ilginç fikirlerin ayaklarını yere bastırma konusunda uzman. “Bizim işimiz daha önce birçok kişinin aklına gelmiş, ancak adım atılmayan, herkesin sorun olarak gördüğü konularda yenilikçi, sıradışı ve hayat kolaylaştıran çözümler üretmek” diyor. Alkollü olduğunuz için veya herhangi bir başka sebep yüzünden ihtiyaç duyduğunuz da size özel şoför hizmeti sunan Secure Drive, acilen bir düğüne yetişmeniz gerekirken ATM’den para çeker gibi kolaylıkla altın alabileceğiniz Altınmatik ve hafta sonları, önemli buluşmalar gibi gerekli zamanlarda birkaç saatliğine araba kiralayabileceğiniz “otomobil paylaşım sistemi” gibi hali hazırda kullanılan projelerin sahibi kendisi. Cirosu yıllık 7 milyon dolar. Şahin’in en büyük gelecek projelerinden biri, girişimci bir inşaat firmasıyla anlaşarak villalarda ailelerin, villaların hemen yanı başındaki rezidanslarda ise ninelerin ve dedelerin yaşayacağı ve özel olarak bakımlarının yapılacağı bir siteler zinciri kurmak.

İnşaatta ilkleri deniyor ve Avrupa’nın en büyük sitesini yapıyor

İnanç Kabadayı (Egeyapı Group Yönetim Kurulu Başkanı, 37)

27 yaşında girdiği iş dünyasında şirketini 10 yılda 10 kat büyüttü. Son olarak 1 milyar dolar büyüklüğünde TOKİ ihalesini kazandı ve İstanbul’un siluetini değiştirecek Batı Şehir projesine başladı. 10 milyon dolar cirolu şirketi 10 yılda 100 milyon dolar seviyesine çıkaran Kabadayı’nın Batı Şehir projesi, şu an Avrupa’nın en büyük karma inşaat projesi. 800 bin metre kare alan üzerinde 15 bin kişinin yaşayacağı site 3 bin 500 konut, bir otel, ofisler, eğitim kompleksi, çarşı, kulüp binası, açık ve kapalı yürüyüş-koşu-gezi-parkurları, spor salonları bulunacak. Şirket ayrıca Türkiye’de top-down denen metodla inşaat yapan ilk firma. Beşiktaş’ta inşaatı süren 7 yıldızlı Shangri- La Oteli zeminden yukarı 6 kat ama zeminden aşağı da 7 kat olacak. Türkiye’de ilk kez uygulanacak bir sistem bu. Geleceğin yer altı mimarisine ülkemizdeki ilk örnek olan otelin açılışı 2012’de. Irak ve Suudi Arabistan’da da şirketleri olan Kabadayı’nın hedefi, 2015’te Türkiye ve yurtdışında, gayrimenkul ve taahhüt sektöründe ilk 5’e girmek.

Erkeğin mutfaktaki markasını yarattı

Yağız İzgül (Hecha Grill Pan CEO’su, 34)

Döküm demir tavanın ilk Türk markası Hecha’yı geçtiğimiz yıl kuran İzgül’ün hedefi, erkeği mutfağa sokmak. Hatta kendi markasının modelliğini de kendisi yapıyor. Markanın sloganı ise, “Mutfakta erkek devrimi, Mükemmel erkeğin lezzet sırrı Hecha ile sapına kadar lezzeti keşfedin!” Hecha İspanyolcada ‘mükemmel pişirilmiş et’ manasına geliyor. Döküm demir tavaların özelliği eti çok lezzetli bir şekilde pişirirken, uzun süre sıcaklığını muhafaza etmesi. İzgül’ün demir döküm ürünler pazarına girişinin ilginç öyküsü de şöyle: İzgül, yaklaşık bir yıl önce işlettiği restoran vasıtası ile meşhur Dükkan Kasap’ın sahibi Emre Mermer ile tanışır. Emre Mermer’den güzel et pişirmenin çok fazla inceliği olduğunu, mangalın olmadığı durumda dökme demirden imal edilmiş özel tavaların bu işi gördüğünü öğrenir. Anlatmakla kalmaz, Mermer’in Amerika’dan getirdiği bir döküm tava ile tüpün üzerinde pişirdiği etlerin tadına bakar ve o an karar verir. Kendisi de bu ürünlerden üretecektir. Yıllık cirosu bugün için 800 bin lira.

Ortadoğu’nun oyun dilinden o anlıyor

Barış Özistek (Joygame CEO’su, 35)

Joygame, dünyanın dört bir yanından, özellikle de ABD ve Asya pazarından topladığı bilgisayar oyunlarını Türkiye, tüm Ortadoğu pazarı ve Kuzey Afrika’ya dağıtan bir oyun distrübütörü. Birçok uluslararası MMO (Massive Multiplayer Online / çoklu oyunculu çevrim içi oyun) oyununun yayıncısı ve servis sağlayıcısı. Şirketin başındaki büyük isim ise Barış Özistek. Şirketin en önemli özelliği, Müslüman ülkelere dağıttığı oyunların lokalizasyonunu yapmak yani oyunları yerelleştirmek. Bu, örneğin en basit şekliyle oyunun dilini Arapçaya çevirmekle sınırlı bir iş değil. Kültürel anlamda da lokalizasyon söz konusu. Hatta bazen oyunun tüm senaryosu bile Ortadoğu kültürüne göre baştan yazılıyor. Asyalılar ve Batılılar için tahmin edilemeyen bir pazar olan Ortadoğu’nun dilinden Joygame anlıyor. Toplamda joygame oyun portalının üye sayısı 6,5 milyon. Eylül ayında bu oyun portalını Facebook benzeri birtakım aplikasyonlarla zenginleştirerek facebook’a rakip olmaya da niyetli. Yıllık cirosu ise toplam 30 milyon euro. En bilinen oyunları ise ‘Wolfteam’ ve ‘Jamia’. Yakında da ‘Cengizhan2’ oyunu piyasaya sürülecek.

Ortak aklı çözüme dönüştürüyor

Erdem Ovacık (Wedecide karar verme şirketinin kurucusu, 31)

Her yeni gelişme ile gündelik yaşam biraz daha karmaşık bir hal alıyor. Seçenekler çoğalırken, rekabet artarken karar vermek de zorlaşıyor. İşte Erdem Ovacık 2 yıl önce Kenya gezisinde bir gece yarısı bu düşünceler üzerinde yoğunlaşmaya başlamış. Amacı, grupların, beraber, işbirliği içinde, verimli, katılımcı, eğlenceli ve şeffaf bir biçimde tüm katılımcılar için en iyi çözümleri ve kararları geliştirmesini sağlayan web-tabanlı bir sistem geliştirmekmiş. Hatta bu uğurda Personal Democracy Forum’a gidip Julian Assange gibi isimlerle de tanışmış geçtiğimiz yıl. Ortaya ise bu yıl arkadaşı Kutlu Kazancı ile kurduğu WeDecide karar verme platformu çıkmış. Şu anda kurum ve organizasyonlara kendi topluluklarıyla ortak, akılcı  kararlar almaları için yol gösteriyor. Özetle, ekibiyle birlikte geliştirdiği web tabanlı bir sistem sayesinde ortak akıldan yola çıkarak problemlere çözümler üretiyor. Sistemin mantığı, kişilerin kendilerine verilen sanal kredilerle önerilere yatırımlar yaparak onları geliştirmeleri. 100 kişinin üzerinde çalışanı bulunan firmalara ve sivil toplum kuruluşlarına hizmet veriyor. Şimdiye kadar 10 firmayla çalışmış. Bu yıl için ciro beklentisi 500 bin lira.

Yenilebilen buketlerle 2 yılda yüzde 800 büyüdü

Didem Alsoy (Bonnyfood kurucusu, 32)

Yenilebilen “Lezzet Çiçekleri” satışı yapmak üzere 2009’da kurduğu Bonnyfood ile Türkiye’yi meyve, kurabiye, kek ve çikolata gibi malzemelerden üretilen çiçek buketleriyle tanıştırdı. Bonnyfod.com adresine günde ortalama 20 bin kişi giriyor. Her ay yüzde 15-20 büyüyerek ilerleyen şirketin iki yılda cirosu yüzde 800 oranında artmış. Şu anda Türkiye çapında 22 şubeyle hizmet veriyor ve bu sene sonuna kadar 40 şubeye çıkmayı öngörüyor. Alsoy bu başarısıyla Türkiye Kadın Girişimciler Derneği’nin düzenlediği yarışmada bu yıl üçüncülük aldı. BonnyFood.com, Avrupa’nın en başarılı 300 e-ticaret sitesi arasında gösterildi. Lezzet Çiçekleri konsepti 2011 Avrupa İş Ödülleri’nde üç dalda  aday gösterildi ve Türkiye’yi temsil etme hakkı kazandı. Alsoy’un şirketi kurma hikayesi de oldukça ilginç. İş hayatına memur olarak başlayan Alsoy’un, kızına hamileyken gittiği hastanede lenfleriyle ilgili bir sorun olduğu ortaya çıkar. Ve ameliyata alınır. Hastanede yattığı dönemde, alerjik risklerden dolayı, gelen yüzlerce çiçeğin bir tanesi bile od asına sokulmaz. Ancak çikolata ve tatlılar kabul edilir. İşte lezzet çiçekleri konsepti de böylece doğmuş olur. Alsoy şimdi 2018’e kadar, 40 farklı ülke pazarına girmeyi hedefliyor.

Dünyada ilk 10 arasında

Ferda Kertmelioğlu (Mobilera CEO’su, 40)

Kertmelioğlu’nun 2001 yılında 50 bin liralık bir sermayeyle kurduğu şirketi bugün kendi alanında dünyanın önde gelen ilk on firmasından biri. Şirket, üç temel alanda faaliyet gösteriyor. Birincisi interaktif pazarlama. Yani mobil pazarlama, mobil reklam ve dijital reklamlar. Markalara ve firmalara cep telefonlarında, web’de ve açık havada interaktif çözümler üretiyor. Televizyon, gazete, radyo ve billboardlarda yapılan reklamları interaktif olan tüm ekranlara taşıyor. Örneğin, bir firmaya, ‘kapağın altındaki şifreyi şu numaraya gönder, abone ol, içeriği indir’ gibi yönlendirmelerde bulunuyor. Böylece son kullanıcıyı da sürece dahil ederek interaktif bir hizmet sunuyor. Unilever, Nike, Coca Cola, Kraft Foods, Carrefour gibi birçok çok uluslu şirketle çalışıyor. Ülker ve Sütaş gibi yerli markalara da hizmet veriyor. İkinci faaliyet alanı ise ‘gnctrkcll, İşTcell’ gibi projeleri geliştirdiği alan. Dünyada böyle özel projeler geliştiren başka bir şirket yok. Sadece Türkiye’de değil, Orta Doğu ve Doğu Avrupa’da bir çok telekom operatörüne ve yakın zamanda Afrika’da Tanzanya’ya bile bu alanda iş yapıyor. Her yıl cirosunun yüzde 20’sini Ar-Ge çalışmalarına yatırıyor. Bu yıl GSMA Kongresi’nde Mobil Dünya’nın Oscar’ı sayılan Küresel En iyi Mobil Reklam ve Pazarlama ödülünün de sahibi oldu.

1 saatte 110 kişiyle tanışma algoritmasını yazdı

Mehtap Alanyalı (Alanyalı&Alanyalı İnsan Kaynakları Danışmanlığı Merkezi Kurucusu, )

Alanyalı, yıllardır şirketlere orta ve üst düzey yönetici bulan bir beyin avcısı. Ayrıca Türkiye Genç İşadamları Derneği’nin (TÜGİAD) iş ve strateji geliştirme komisyonu koordinatörü. TÜGİAD’ın üye olduğu Avrupa Genç İşadamları Konfederasyonu’nun geçtiğimiz yıl İstanbul’da gerçekleştirdiği YES Execom organizasyonunda uyguladığı “speed net-working” tanışma modeli ile dikkatleri çekti. Geliştirdiği bu özel tanışma modeli ile büyük kongre ve fuarlarda bir saat içerisinde 110 işadamıyla tanışıp, hepsinin de aklında bir yer etmeyi garantiliyor. Alanyalı, 45 saniyede kendini ve işini karşı tarafa en uygun şekilde anlatmanın, sonrasında gerekli görülen kişilerle irtibatları sürdürmenin formülünü hazırlamış. Organizasyon öncesinde işadamlarımıza bir seminer ile bunu anlatmış ve büyük başarı sağlamış.  Bu model sayesinde Brüksel’e ve İtalya’ya davet edilmiş. “speed net-working” seminerlerine şirketlerin ikinci ya da üçüncü jenerasyon patronları katılabiliyor. Daha doğrusu katılım için 45 yaş limiti var.

İş mülakatı yapmayı öğretiyor

Burcu Atasoy (Kariyer Enerjim kurucusu, 30)

Türkiye’nin ilk iş mülakat uygulama merkezi Kariyer Enerjim’in kurucusu. Yeni mezun üniversite öğrencilerine ve profesyonellere yapacakları iş mülakatı öncesi danışmanlık hizmeti veriyor. Yani adaylara, başvurulacak işe göre nasıl davranması, nasıl oturup kalkması, neyi nasıl konuşması gerektiğini anlatıyor. Geçtiğimiz yıl insan kaynakları yöneticisi Pınar Özsezgin’le (35) bir araya gelerek bu ilginç şirketi kuran Atasoy ayrıca, özel sektördeki Y kuşağı çalışanları olan firmalara “MT Assist” adlı bir çalışan bağlılık ve değer programıyla destek veriyor. JCI 2011 yaratıcı genç girişimci yarışmasında üçüncü olan Atasoy, devlet büyüklerinden de destek mesajları alıyor.

Yorum bırakın