Yiyerek kilo vermenin yolları

Sağlıklı beslenmenin kurallarına uyuyorsunuz, sağlıklı gıdalar tüketiyorsunuz, az yiyorsunuz, en iyi diyetleri uyguluyorsunuz ama yine de kilo mu alıyorsunuz? Kilo vermenin yollarını anlatan yazılar okumaktan sıkılmış olmalısınız. Hangi yiyecekler kilo aldırır diye bakmadan önce, belki de hangi yiyeceği ne zaman yemek gerekir ona bakmak lazım. İşte size, yağlı, şekerli yiyecekler yiyerek kilo vermenin yolları!

mmm

Öğlen yenen fındık kolesterolü dengeler

Bir avuç işlenmemiş fındık, kalp sağlığınızı koruyarak kalp krizi geçirme riskini aşağılara çeker. Ayrıca kolesterolü düşürür. Ancak fındığın bu yararlarından faydalanmak için öğle saatlerinde yemek zorundasınız. Yoksa pek bir işe yaramaz. Akşam ya da gece yenen fındık ise kilo almayan sebep olur.

Akşam yenen peynir hazımsızlık yapar

İçerdiği zengin kalsiyum ile kemik erimesini önleyen, sindirim sistemini düzene sokan, tansiyonu düşüren peyniri en iyisi kahvaltıda yemek. Peynirin hazmı zor olduğu için akşam saatlerinde yenen peynir özellikle midesi hassas olanlarda hazımsızlık yapacak ve günü kötü bitirmenize yol açacaktır.

Tatlı için doğru vakit sabah saatleri

Hangi tatlı kilo yapmaz türünden araştırmalar yapmayı bırakın. Tatlı seviyorsanız ama kilo almaktan çekiniyorsanız, tatlıyı sadece sabah saatlerinde tüketin. Öğleden sonra veya akşam yenen tatlının kalorisini yakmak hem zordur hem de uyku problemlerine yol açar.

Sabahları bitter yiyip gençleşin

Bitter çikolatanın antioksidan etki yaparak yaşlanmayı geciktirdiğini biliyor musunuz? Hem kalp sağlığınızı da koruyor. Öyleyse ne duruyorsunuz kahvaltıda bir parça bitter çikolata yiyin. Gece yerseniz kilo yapacağını belirtelim tabii.

Kahvaltıda portakal gastrit yapar

Portakal bir C vitamini kaynağı. Bu anlamda çok faydalı. Fakat gün içinde öğün aralarında yemeniz gerekiyor. Sabah boş mideye yenen portakal veya içilen portakal suyu gastrit gibi mide hastalıklarına yol açabilir. Gün içinde tüketilen portakal ise metabolizmayı hızlandırır.

Akşam elma yemeyin

Elma kabuğunda bulunan pektin isimli bileşeni hazmetmek zordur. Akşam vakti bu daha da zorlaşır. Mide asitini arttırarak rahatsız eder. Bu nedenle elmayı mutlaka sabahları tüketin. Bağırsaklarınızı çalıştırarak kansere yakalanma riskini düşürecektir.

Mide ekşimelerine karşı öğlen muz yiyin

Yüksek lif içeren gıdalardan biri muz. Sindirim sistemini rahatlatarak mide ekşimesine engel olduğu biliniyor. Tabi öğlen yenirse. Akşam yenen muz balgam üretimine yol açarak sindirim sistemini rahatsız eder.

Sabah ziyafeti patatesli omlet

Patatesin içinde bulunan nişasta eğer sabah yenirse kolesterolü dişirerek vücudun mineral ihtiyacını karşılar. Patatesi akşam yerseniz kilo alacağınızı bilmelisiniz.

Domates akşam şişkinlik yapar

Domates seviyorsanız sabah kahvaltısında tüketmeye özen gösterin. İçindeki organik asitler mide ve pankreas işlevlerini düzenler. Ancak akşam yenen domates şişkinliğe yol açar. Akşamları fazlaca tüketilen domates ise metabolizma dengesini bozar.

Öğlen yemeğinde kırmızı et

Kırmızı et demir kaynağı olduğundan dolayı hastalıklara yakalanma riskini azaltarak yorgunluk ve bitkinliğe engel olur. Ancak hazmetmesi 5 saat sürdüğü için öğlen yenmesi gerekir. Akşam yerseniz sindirim sisteminize zarar verirsiniz.

Makarna öğlen toksinleri atar

Lifli makarnalar sabah ve öğlen öğünlerinde yenirse vücudu toksinlerden temizleyerek tip 2 diyabet riskini azaltır. Akşam geç saatlerde yenen makarna ise kiloya sebep olur.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s