Reklamınızı yapacak ama bir isteği var: Şirketinize ortak olmak!

 

Eski tip reklamcılık öldü. Yeni reklamcılık, reklam ajansının firmaya ortak olması ve yaptığı iş üzerinden değil şirketin ‘kar’ı üzerinden pay alması. Provokatör’ün kurucusu Onur Yanık, bunun ülkemizdeki ilk öncülerinden. Şirketini ajans olarak değil de daha çok bir ‘fikir şirketi’ olarak adlandıran Yanık, markalar için ürettikleri iyi fikirlerini hayata geçiriyor. Bu fikirleri hayata geçirme aşamasını da kendisi fonluyor. Amacı satışları arttırmak. Sonunda da markanın kazancından pay alıyor. Ancak şu an bazı markalar fikirlerini ‘fazla iddialı’ bulduğundan korkup kaçadabiliyor. Ama genel olarak elini attığı her işten alnının akıyla çıkmış. Mesela ayda 150 bin kadının ziyaret ettiği internetin en geniş büyük beden giysi satışı yapan ve bir yılda yüzde 300 büyüyen ‘Think+’ı bu yöntemle geliştirmiş. Dünyada, ürünün oluşumunda ve karın paylaşımında bir ortak gibi davranan ve henüz 4 yıl önce kurulan Anomaly adlı ajans, 80 milyon dolarlık cirosunun dörtte üçünü bu yeni yöntemle kazanmış.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s